We all know that Politifact – the Washington Post’s biased “fact checker” is usually wrong on it’s assertions, even when exposed. But it just can’t bring itself to coming clean.

“Earlier today, I wrote a lengthy critique pointing out the inconvenient fact that PolitiFact’s Lie of the Year — “The Romney campaign’s ad on Jeeps made in China” — turns out to be true. It involves a lot of complicated back and forth, so I encouage you to read that post if you’re not familiar with what’s going on. But the thrust of the matter is that the Romney campaign ran an ad saying that Jeep, the recipient of a taxpayer bailout, was going to start producing cars in China. Well, now PolitiFact has responded to my criticism, albeit obliquely, and their response leaves a lot to be desired:

Our story focused on the clear message of the Romney campaign’s ad, that jobs in the United States were being moved to China, or perhaps that Jeep was moving its entire operations to China. That is not the case and has never been the case.

Emphasis added. Now if the message of the ad was “clear,” why does PolitiFact say “perhaps” the ad meant to say “Jeep was moving its entire operations to China”? The ad, which you can watch here, never said that Jeep was moving U.S. jobs to China, let alone its entire operations to China. All the ad says, and this is correct, is that the Obama administration played a hand in selling Chrysler to “Italians who are going to build Jeeps in China.” In fact, later in PolitiFact’s response they make this concession:

The Romney campaign was crafty with its word choice, so campaign aides could claim to be speaking the literal truth, but the ad left a false impression that all Jeep production was being moved to China.”

The fact is that the ad was correct and Politfact should change it’s name to PolitiHACK.